Ulaanbaatar verkennen

17 april 2013

Om te voorkomen dat alle leerlingen vermoeid zouden blijven mochten ze lekker lang uitslapen. Het blijkt dat dit voor pubers geen enkel probleem is! Vandaag mochten we de verjaardag van Quido vieren. Hij had samen met Fritz heerlijke versierde Mongoolse verjaardagstaarten uitgezocht. De kinderen van Lotus zongen uit volle borst 'Happy Birthday' mee en genoten zichtbaar van de aandacht die ze kregen van de Hilt leerlingen. Communicatie verloopt in het Engels, en dat is het resultaat van de inspanningen van Stanny in het afgelopen jaar op de school van het Lotus Childrens Centre.

In de middag hebben we het 'National museum of Mongolia' bezocht. Een leuke manier om kennis te maken met de geschiedenis van Mongolië. Alles wordt door de eeuwen heen op een leuke en aantrekkelijke manier gepresenteerd.

Alle leerlingen laten zich van de goede kant zien; zijn alert als er dingen moeten gebeuren, houden rekening met elkaar en hebben oog voor de jonge Lotus kinderen en zorgen dat zij zich overal bij betrokken voelen. Het ontvangen van het zakgeld in Tugruk was apart, ze voelde zich even als miljonairs. Ze leggen al hun indrukken vast in het stagewerkboek en tijdens de avondmaaltijd merk je dat de contacten tussen de leerlingen vastere vormen krijgen.

's Avonds hebben we het programma voor ons project doorgesproken. We staan morgenvroeg om half 6 op, omdat we om half 7 de bus naar Gachuurt moeten halen. Dan kunnen we voor het eerst kennis maken met alle kinderen van het Lotus Children Centre en gaan we starten met het opbouwen van de 'shop'. Hopelijk zit het weer niet tegen. Vandaag was het een zonnige koude dag met af en toe een klein beetje sneeuw. Mutsen, dassen en handschoenen zijn nog niet echt nodig geweest voor sommige kinderen. Voor morgen geldt wel het advies om een 'lange onderbroek' aan te trekken vanwege de noordenwind uit de besneeuwde bergen en het uitvallen van de verwarming in het Lotus Children Centre.

1. Brigit:
    17 april 2013
    ik hoop dat jullie een lekkere verjaardags taart hebben gehad.
    xaxie mist je want ze slaapt in jou bed met al haar knuffels
  2. Tom sanders:
    18 april 2013
    Heeee lieve mensen,
    Hier kort berichtje vanuit de klas. Leuk, leuk, leuk wat jullie doen. Gaaf en we zijn erg benieuwd en jaloers!!!! We missen jullie allen heel erg! Leuk de berichtjes via Lisanne en via het weblog. Hier willen ze graag eens skypen met jullie. Hou je haaks allemaal en geniet ervan. Voor jullie het weten zijn jullie weer terug dus elke seconde kijken en opslaan in je geheugen!!!! Tot snel weer en we kijken uit naar een nieuw bericht. dikke kussen voor Stanny en Fritz, veel liefs en groeten, Lisanne, Lars Timme en Tom
  3. Liliane van dappere dodo's:
    18 april 2013
    Hoi Dappere Dodo's,
    Wat zijn jullie in alle vroegte op pad gegaan! Hopelijk was het niet te koud en reed de bus op tijd naar het Lotus Childeren Centre. Wij zijn heel benieuwd hoe jullie het vonden vandaag en of het gelukt is om te starten met de shop.
    We kijken uit naar een nieuw verhaal met nieuwe avonturen!
    Geniet ervan!