Ons eerste bericht vanuit Mongolië

16 april 2013

Om klokslag 10.00 uur was iedereen gearriveerd op Schiphol ondanks diverse files. De leerlingen werden door de ouders, grootouders, broers en zussen uitgezwaaid. We hebben in drie delen gevlogen en de totale reis is de meeste van ons erg meegevallen. De tussenstop in Istanbul was kort maar krachtig. We hebben daar Turks fruit geproefd! We hadden zelfs nog een tussenstop in Biskek in Kirgyzstan. Het leek meer op een hangar dan een vleigveld. De aankomst in Ulaanbaatar was even spannend, omdat het koffer van Quido gecontrolleerd moest worden. Ze vonden de kleurpotloden voor de Lotus kinderen verdacht.... We werden enthousiast ontvangen door Stanny en Frits, samen met de Lotus kinderen. Die mochten ook mee naar het guesthouse en mogen daar ook een nachtje blijven slapen. Thijmen had  meteen leuk contact met ze. Kinderen kietelen is blijkbaar iets wat internationaal erg leuk gevonden wordt.

Na een kort rustmoment en het uitpakken van de spullen hebben we nog een wandeling onder leiding van Stanny door Ulaanbaatar gemaakt en zijn we uiteindelijk op het grote plein gekomen waar we op de foto gingen met de grote Djengis Khan. De kou viel mee: sneeuw en bij aankomst en -8c. Onze mutsen staan wel leuk.

Als afsluiting van de dag zijn we gaan uit eten in een Mongools restaurant. Een paar leerlingen durfde te keizen voor een echt Mongools gerecht. Het was heerlijk. Dit gaan we zeker nog een keer doen. We zijn nu zo'n 32 uren non-stop actief. Dus jullie begrijpen wel dat de ogen klein zijn en iedereen naar zijn bed verlangd (het is hier nu 21.30 uur). We kunnen in iederggeval op een geslaagde 1ste en 2de dag terugkijken. De sfeer onderling is goed en we hebben zin in morgen. En dat allemaal dankzij de steun van stichting Dappere Dodo's. Er zijn al heel wat foto's gemaakt en Frank Janssens legt alles vast op film.

1. Franka janssens:
    Hoi allemaal,

Heel fijn en leuk om te lezen wat jullie meemaken!
    Kijk weer erg uit naar het volgende reisverslag!

Succes verder!
  2. Brigit:
    16 april 2013
    go nog wel aangekomen bij het weeshuis quido het zal jou weer eens gebeuren. wij wensen jullie veel werk en leer plezier en morgen de 17 april een fijne verjaardag
  3. Carla:
    16 april 2013
    Hee allemaal, Thijmen, Superleuk om te lezen hoe de eerste dag is verlopen !! Veel plezier en ik kijk ook uit naar het volgende reisverslag.
  4. Marco:
    16 april 2013
    Fijn om te zien dat iedereen het naar zijn zin heeft na zo'n lange reis. Quido een hele fijne verjaardag morgen en maak er iets moois van.
  5. Maarten:
    17 april 2013
    Fijn dat de reis goed is verlopen. Leuke foto's. Ben benieuwd hoe jullie ontmoeting met de kinderen is!
    Hier veel mensen die informeren hoe het met jullie gaat, allemaal erg benieuwd naar jullie ervaringen!
    Groetjes Hettie
  6. Maarten:
    17 april 2013
    Leuk om jullie op deze manier manier te kunnen volgen. Fijn dat alles goed is gegaan. Mooie foto's. Kan niet wachten op het volgende verlag.
  7. Brigit:
    17 april 2013
    proficiat met je verjaardag.namens papa yvo en martijn en xaxie de oudjes wensen je veel plezier
  8. Kim Wolterink ( leerplicht):
    Hallo Allemaal,
    Dat ziet er gezellig uit ! Geniet van het land en alle avonturen!

Groet,
    Kim
  9. Corine Driessen:
    17 april 2013
    Dat is al mooi om te lezen en spannend.
    Heel veel mooie leermomenten en heel veel plezier.
    Kijk uit naar het volgende verhaal.
    Groetjes van Stefan Driessen en de hele familie
  10. Arthur:
    17 april 2013
    Hee Mannen en dames. Zo de eerste dag echte volle dag zit er weer bijna op. Dit is echt een "once in a lifetime" ervaring die ze jullie nooit meer kunnen afnemen. Geniet ervan en houd ons "reisverhaalvolgers" op de hoogte met heel veel foto's.

Groetjes.
  11. Peer en Karin:
    17 april 2013
    Ontzettend leuk om te lezen en wat is het koud bij jullie terwijl hier eindelijk de zon schijnt
    Veel plezier en we lezen mee,zet hem op Bram!
    Peer en Karin
  12. Lieke:
    17 april 2013
    haaaa wat fijn om te lezen hoe goed het allemaal gaat! Leuke foto's ook! Ik ben benieuwd naar het volgende verslag.
    Groetjes!
    PS
    Urbaan: de adressen mail ik je vandaag zoals beloofd ... kun jij ze morgen overnemen.
  13. Annemarie smulders:
    17 april 2013
    Goed te lezen dat de reis mee gevallen is, het is wel erggg ver.
    Ik blijf jullie verslagen lezen.
    Succes allemaal
  14. Thea en Rinie:
    18 april 2013
    Goed om te lezen dat alles tot heden meezit en dat iedereen het leuk vindt. Knap dat er leerlingen zijn die de smaak van Mongolie wilen proberen en proeven.
    Strakjes weer thuis kun je dat in Eindhoven, zoals ik weet, dit ook beleven, mmm lekker.
    Veel plezier allemaal.
    Thea en Rinie