Engelse les in Grade 1 tot en met 5

28 april 2013

Onderdeel van de maatschappelijke stage was ook het meedraaien tijdens de Engelse lessen die Stanny geeft in Grade 1 tot en met 5. Daarvoor moesten de leerlingen al om half 6 op, om op tijd op school te zijn. De basisschoolkinderen van Lotus krijgen op het terrein van Lotus zelf les. Didi heeft daarvoor een school laten bouwen en een onderwijsvergunning weten te veroveren, waardoor de kinderen binnen de veilige muren van Lotus les kunnen krijgen. Alhoewel de leerkrachten de kinderen soms als probleemkinderen en moeilijk lerend ervaren, hebben wij toch de indruk gekregen dat ze behoorlijk goed mee kunnen en sociaal emotioneel goed in elkaar zitten. Dit ondanks hun trauma's die ze zeker allemaal op verschillende manieren hebben ervaren.

Stanny geeft elke dag aan elke groep een half uur Engelse les. Op allerlei speelse manieren probeert ze de kinderen de Engelse taal bij te brengen. Er worden heel wat liedjes gezongen, prentenboeken gelezen en toneeltjes gespeeld. Het is leuk om te zien dat de kinderen nu ook met onze jongeren in het Engels kunnen communiceren. De Mongoolse mensen die ons bezig zien verbazen zich over het contact in het Engels tussen de kleine Mongoolse kinderen en de grote Hollandse jongeren.

Alle leerlingen vonden de lessen leuk en interessant. Stanny zette hen meteen in door de Lotus kinderen vragen te laten stellen die onze jongeren in het Engels moesten beantwoorden.

Ook op deze avond zijn we gaan uiteten. Toch wel speciaal om elke avond in een internationaal restaurant te kunnen plaatsnemen. Wat de jongeren bestellen loopt uiteen van pizza, hamburger met friet, dumplings, noodle soup, khuushuur, tot en met koeientong! 's Morgens eten we in het Guesthouse een gewone boterham met jam of pasta en 's middags hebben we het meest in het Lotus Children's Centre zelf gegeten. Fijn dat we dankzij de bijdrage van Dappere Dodo's 's avonds zo lekker konden uit gaan eten.

1. Sonja:
    29 april 2013
    Te gek om te lezen en te zien hoe ieder geniet :-)