Bezoek aan de 'Turtle Rock' in natuurpark Terelj

27 april 2013

Vandaag een prachtige tour gemaakt door het natuurpark Terelj. Bij de 'Turtle Rock' aangekomen, klommen de 3 Lotus kinderen als geiten naar boven, gevolgd door onze jongeren. Natuurlijk wilde Quido, Brenda en Nienke ook nog even paardrijden. De kameel lieten we links liggen, omdat ook deze kameel een houten pin door zijn gevoelige neus had gekregen. Er zijn al heel wat discussies gevoerd over de omgang met dieren, het vele plastic wat overal rondslingert, het spugen in het openbaar van mannen, het agressieve rijgedrag en bijvoorbeeld het eten van orgaanvlees. Relativeren en oog hebben voor de situatie hier is daarbij een belangrijk uitgangspunt wat benadrukt moet blijven worden. De hele reis staat bol van ervaringen waar de leerlingen nog lang aan zullen terug denken. De pick-nick in het park met allerlei Mongoolse hapjes en zoetigheden was erg leuk. We konden over een uitgestrekt gebied, met een kudde paarden en een kudde schapen met een herder te paard, heen kijken.

Voor het avondeten zijn we naar de dansgroep van de Lotusgroep geweest om naar hun kleding en dansen te kijken. Dat was genieten, zowel voor de danseressen als voor het publiek. Er werden ook nog emailadressen uitgewisseld!  De dansgroep mocht daarna officieel optreden tijdens een benifitavond voor het Lotus Children's Centre.

1. Riny:
    27 april 2013
    Nou, een superleuk avontuur dat jullie hebben,
    volgens mij heeft dit wel voor alle partijen heel goed uitgepakt!
    Sucses ,nog veel plezier de laatste dagen in Mongolie,
    ook de leiding !!
    groetjes, Riny.
  2. Lieke:
    27 april 2013
    Na een paar dagen geen i-net (omdat ik niet thuis was) weer heerlijk genoten van alle verhalen en foto's! Wat vind ik het heerlijk om te lezen en te zien dat jullie, Hilt-kids, het samen zo goed kunnen vinden (onderling / met de leiding / met de lotus-kids). Ook wat jullie allemaal doen en leren van en aan elkaar, de lol die jullie samen hebben...
    BOVEN (mijn) verwachting - hoewel die al best hoog was ;) .

'k Hoop dat Urbaan z'n buik ook weer beetje beter gaat! Indien niet, dan eerst flinke appelsap drinken en/of arts consulteren.

Veel plezier en succes die laatste paar dagen.
  3. Toos roozen:
    28 april 2013
    ik heb met verbazing gelezen en naar de fotos gekeken
    ik hoop dat jullie er veel vangenoten en geleerd hebben
    dehoop is datjullie alle maal voldaan en gezond in brabant terug
    keren
  4. Rudy:
    28 april 2013
    Ha thijmen leuk dit hier allemaal te lezen.
    Ik wou je effe de groete doen uit eindhoven. Maar je komt al bijna terug dan gaan we een ritje maken in mijn nieuwe auto je zult jem leuk vinde. Gr rudy
  5. Franka janssens:
    Hoi allemaal,

Heb super genoten van alle reisverhalen en foto's!
    Jullie zullen moe zijn denk ik maar zeker ook voldaan na deze intensieve 2 weken in Mongolie.

Alvast een hele goede terugreis gewenst!
  6. Carla:
    28 april 2013
    Vanmorgen weer eens gekeken naar al die leuke foto's en filmpjes ! Al lezend wat jullie doen en met elkaar ervaren lijkt het me helemaal super... beetje jaloers dat ik dat ook niet mee kan maken. Veel succes met jullie project en geniet van de dagen die jullie nog in zo'n prachtig land mogen zijn. Thijmen, ik las dat je creatieve geest heel nuttig is. Super !
    groetjes en een fijne terugreis ....