Speciale ontmoeting na een werkdag

23 april 2013

Vanochtend hebben we onze werkzaamheden op het Lotus Children's Centre vervolgd. De middag hebben we gebruikt om met alle Lotus kinderen het terrein van het kindertehuis van zwerfvuil te ontdoen. We deden dat door in een lange aaneengesloten rij het hele terrein af te lopen. Er zijn heel wat plasic zakken vol bij elkaar verzameld. De Lotus kinderen werden beloond met ballen en beachballsetjes, die Brenda had meegebracht. Daar kunnen ze nu op een schoon terrein lekker  mee spelen.

Vroeg in de avond kwamen pubermeisjes van Lotus naar het Guesthouse om hun dansen te oefenen voor een benefitavond op zaterdag. Ze kregen les van een Indiaase danslerares, terwijl onze jongeren konden kijken. Onze jongeren werden aan het eind van de les uitgedaagd om ook een dans te laten zien. Ze namen deze uitdaging, na een korte aarzeling, op een geweldige manier aan. Bart wist de groep over te halen en onder luid gejuich werd er gedanst en gelachen. Daarna was het ijs gebroken en is er heel wat adfgekletst. Beelden zeggen meer dan woorden, dus verwijzen we graag naar de bijgevoegde filmpjes.

1. Brigit:
    23 april 2013
    leuk dat jullie zo aan het dansen geslagen zijn maar jammer dat ik het nie kan zien
  2. Corne:
    23 april 2013
    Nog niet alle verhalen zijn verteld en nog niet alle foto's zijn bekeken maar in de korte contacten die Thijmen en ik hebben merk ik dat dit avontuur een verrijking is in de ontwikkeling van een mens. Ik hoor van de opbouwende werkzaamheden, van hele mooie landschappen, van sloppewijken en armoede en van een groeiende band onderling. Ik ben dankbaar dat de Hilt deze ervaring mogelijk heeft gemaakt. Dit is meer dan een maatschappelijke stage.
    En Thijmen ik ben stiekem ook weer blij als je de verhalen volgende week persoonlijk tegen me kan vertellen onder het genot van een heerlijk frietje wat je daar vast niet zal hebben.

Aan iedreen de hartelijke groeten en maak er nog een hele bijzondere tijd van.
  3. Sonja:
    24 april 2013
    Nog steeds spannend en kei leuk, geniet van de verhalen, foto's en het filmpje met de dans :-))
  4. Maartje Clarijs:
    26 april 2013
    Mooi hoor! Goed bezig geweest! Ben trots op jullie allemaal!