Samen met de Lotus kinderen op stap

20 april 2013

Met een eigen busje waar we precies allemaal inpaste, een dagje op stap. Doel was het bezoeken van het 'XIII Century theme park'  op 96 km afstand van Ulaanbaatar. Er mochten 6 kinderen mee van Grade 6 en ook nog 4 de kinderen van Grade 1 omdat Didi (de directeur van het Lotus Children's) zich een dag vrij had kunnen maken om met ons mee te gaan. Voor onze begrippen dus een volle bus, voor hier heel normaal zelfs aan de luxe kant. Geweldig om te zien hoe makkelijk zich die twee groepen voegen.

De leerlingen hebben deze dag als heel speciaal ervaren. Onderweg hebben ze kunnen genieten van het landschap. Ze hebben eagles kunnen spotten, kuddes paarden voorbij zien gaan, herders te paard of op de motor die hun kudde schapen bijeen dreven en het weidse landschap kunnen ervaren.

Tijdens de eerste evaluatie gaven de leerlingen aan erg tevreden te zijn over het programma, maar ook dat ze meer ruimte wilde om zaken zelf met elkaar te regelen. Dat gaan we dan ook proberen, we denken dat dat voor ons het meest spannend is. Uniek om zo'n ervaringen met elkaar te delen. Dit is waar deze maatschappelijke stage toch om draait.

1. Maarten:
    Hallo allemaal.

Ik ben erg onder de indruk van jullie verhalen en de foto's. Fijn om te horen dat het onderling met de leerlingen zo goed gaat en ook hoe zij allen met de kinderen omgaan! Diep respect en een dikke pluim voor jullie allen! Ga zo door en geniet er van ! Groetjes Hettie Waals
  2. Brigit:
    20 april 2013
    go quido ik wist nie dat je zo knap kon zijn met je nieuwe muts
  3. Sonja:
    20 april 2013
    Heerlijk om de verhalen te volgen en de foto's te zien. Ook hier genieten we mee en voelen de ervaringen die de kinderen onderling opdoen. GRANDIOOS
  4. Birgit van Ekert:
    Ha Kanjers,
    Wat leuk om al jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Jullie zijn fantastisch bezig daar in Mongolie. Ik ben trots op jullie en vertel al mijn vrienden over jullie belevenissen. Op de Hilt gaat het gewoon zijn gangetje. We hebben afgelopen donderdag het hoogste punt gevierd van de nieuwbouw, het wordt erg mooi. Stanny en Fritz weten niet wat ze zien als ze terugkomen. Volgende week de jaarlijkse studiedagen zonder Willemien, Nicole en natuurlijk Fritz. We zullen aan jullie denken. Geniet nog van alles daar in Mongolie. Lieve groet, Birgit
  5. Cor Veenstra:
    21 april 2013
    Wat een belevenis moet dit zijn voor jullie. Ik kan mij heel goed voorstellen dat het zo'n indruk heeft gemaakt dat het een gedeelte van je verdere leven bepaalt. We hebben het hier in NL heel goed met elkaar en dat besef je denk ik nu des te meer. Het success van wat jullie hebben gedaan en meegemaakt gaat diverse kanten op. Naar diegene waar je het direct voor hebt gedaan, voor je thuissituatie, de maatschappelijke omgeving maar zeker ook voor jezelf! Ik wens jullie een goede thuisreis toe alsook goede ontmoetingen waar je je verhaal kan vertellen. Iets om nooit te vergeten lijkt mij.